Νέα Υόρκη στη Βομβάη, Μέσω του Άμστερνταμ

Το τελευταίο μου ταξίδι τον Οκτώβριο περιελάμβανε πολλά πρώτα για μένα. Το ταξίδι ξεκίνησε στη Νέα Υόρκη και σταμάτησε πάλι στο Άμστερνταμ, στο Μουμπάι, στο Άμστερνταμ και στη συνέχεια στη Νέα Υόρκη. Είχαμε περίπου 24 ώρες σε κάθε προορισμό. Έχω πάει στο Άμστερνταμ αρκετές φορές και είναι ένα ωραίο ταξίδι. Η αναχώρηση από τη Νέα Υόρκη είναι το απόγευμα και η άφιξη είναι λίγο μετά την ανατολική ώρα των μεσημεριών (λίγο μετά τις 6 το πρωί και ακόμα σκοτεινό στο Άμστερνταμ). Καθώς πηγαίνουν διεθνείς πτήσεις, δεν είναι πολύ δύσκολο για το πρόγραμμα ύπνου.

Αναχωρήσαμε στο Αμστερνταμ στις 10 π.μ. για τη Βομβάη. Αυτή ήταν η πρώτη μου πτήση ως πιλότος αεροπορικής εταιρείας εντελώς έξω από τις ΗΠΑ (είχα κάνει κάποια πτήσεις στην Ιαπωνία σε ελαφρύ αεροσκάφος πριν από πολλά χρόνια). Ως χειριστής ανακούφισης για αυτό το σκέλος, πήγα σε διακοπή περίπου 30 λεπτά μετά την απογείωση. Όταν επέστρεψα στο πιλοτήριο λίγο περισσότερο από δύο ώρες αργότερα, βρισκόμασταν πάνω από τη βόρεια Τουρκία, νότια της Κασπίας Θάλασσας. Ένα άλλο πρώτο. Μέχρι αυτή τη φορά, δεν είχα ποτέ πετάξει στα ανατολικά από την Κωνσταντινούπολη. Πήρα τα αεροπλάνα, καθώς ο τύπος που πετούσε αυτό το πόδι πήγε στο διάλειμμα του. Οι επόμενες δύο ώρες ήταν πολύ απασχολημένες στο θάλαμο διακυβέρνησης εξαιτίας του εδάφους που πετούσαμε. Όταν βρισκόμαστε σε μια μεγάλη περιοχή υψηλού υψομέτρου, πρέπει πάντα να σχεδιάσουμε μια διαδρομή διαφυγής σε περίπτωση αιφνίδιας απώλειας πίεσης.

Οι μάσκες οξυγόνου που πέφτουν από την πλάγια οθόνη θα διαρκέσουν περίπου 15 λεπτά, οπότε θα πρέπει να κατεβούμε γρήγορα όπου ο αέρας αναπνέει - περίπου 10.000 πόδια. Αλλά για μεγάλες περιόδους σε αυτήν την πτήση βρισκόμασταν σε περιοχές με ελάχιστο ασφαλές υψόμετρο πολύ υψηλότερο από αυτό. Σε μια περίπτωση, είδα ένα πλέγμα MORA 21.000 ποδιών. (Το πλέγμα MORA είναι το Ελάχιστο ύψος εκτός δρόμου εκτός από κάθε πλέγμα στο χάρτη). Αυτό ήταν ένα άλλο πρώτο για μένα: το υψηλότερο έδαφος που έχω πετάξει πάνω.

Κάθε τμήμα της πτήσης έφερε το Lorenzo ο μεγαλοπρεπής.

Φτωχός συνάδελφος. Η τέχνη του, γενικά θεωρούμενη ManAll έπρεπε να κάνουμε είναι να φορτώσετε την κατάλληλη διαδρομή επείγουσας ανάγκης για κάθε τμήμα καθώς προχωρούσαμε προς τα ανατολικά, τότε σιγουρευτείτε ότι και οι δύο ήταν ενήμεροι για την προγραμματισμένη διαδρομή διαφυγής.

Τα άλλα πρωταθλήματα για μένα περιελάμβαναν έθνη που δεν έχω πετάξει ποτέ: το Ιράν, το Πακιστάν, το Αφγανιστάν, την Ινδία, το Τουρκμενιστάν, το Αζερμπαϊτζάν και τη Γεωργία.

Για να το ξεπεράσουμε, προσγειώσαμε στη Βομβάη περίπου στις 10 μ.μ. τοπική ώρα την πρώτη ημέρα του Diwali ή Φεστιβάλ Φώτων, ένα από τα σημαντικότερα φεστιβάλ του έτους για τους Ινδουιστές. Κάθε κατοικημένη περιοχή που είδαμε στην Ινδία είχε συνεχή πυροτεχνήματα που πηγαίνουν μακριά. Ήταν μαγευτικό? Δεν έχω δει ποτέ μια τέτοια επίδειξη διαρκούς, διαδεδομένων πυροτεχνημάτων. Στην τελική προσέγγιση, θα μπορούσαμε να τους δούμε να πηγαίνουν μεταξύ μας και του αεροδρομίου. Δεν είμαι βέβαιος ότι κάποιος προσπαθεί πραγματικά να μας χτυπήσει, αλλά ένας ρουκέτα ξέσπασε πάνω και αριστερά από μας. Ο εορτασμός έμελλε ακόμα ισχυρός μια ώρα αργότερα, όταν φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας.

Ένας τελικός πρώτος για μένα στη Βομβάη: η ζώνη ώρας ήταν μισή ώρα μακριά, δηλαδή ήταν Zulu + 5, 5 ώρες (EDT + 9, 5).