Αντίσταση στους ναζιστές σε μια γη γεμάτη με σπηλιές

Περνούσαμε από τον St Julien, πέρα ​​από τη γέφυρα πάνω από τον ποταμό Dordogne και ένα μίλι από την άλλη πλευρά του ποταμού. Στρίψαμε δεξιά σε έναν παράδρομο προς έναν οικισμό που ονομάζεται Le Gard και κλίσαμε ψηλά κατά μήκος του στενού χωματόδρομου μέχρι να δούμε στα δεξιά μας περίπου ένα στρέμμα αμπελιών. Τραβήξαμε και κλείσαμε τα ποδήλατά μας σε ένα δέντρο και κατά μήκος του νότιου άκρου του αμπελώνα πήγαμε, ακολουθώντας ένα μονοπάτι που μας οδήγησε γρήγορα στο δάσος καστανιάς. Αναρριχηθήκαμε προς τα πάνω, με το μονοπάτι να μας φέρνει μέσα σε μια φυτεία δεύτερης ανάπτυξης που σηματοδοτήθηκε με τα σημάδια μιας ενεργητικής αποκομιδής της βιομηχανίας, των σωρών των κούτσουρων και των τεμαχισμένων δέντρων που δακτυλογραφούν με αψιδοειδείς βλαστοί, όλοι αγωνίζονται για το ηλιακό φως που εκτοξεύεται από το θόλο. Στο λάσπη και τα φύλλα, ανάμεσα στα βελανίδια και τα κάστανα, υπήρχαν ουλές ριζοβολίας άγριων χοίρων.

Το μονοπάτι μας πήγε προς τα επάνω και τελικά τραυματίστηκε δεξιά, σπειροειδώς προς τα πάνω και προς την κορυφή του τι αποκαλύπτεται ως κωνικός λόφος. Τα πυκνά δάση μας εμπόδισαν να βλέπουμε προς τα έξω μέχρι να βρισκόμαστε κοντά στην κορυφή και, όπως μας περιγράφει ο ιδιοκτήτης μας όταν μας έδινε οδηγίες, ήρθαμε σε ένα ελαφρύ αλλά δραματικό άνοιγμα στα δέντρα. Βγαίνοντας στην άκρη μιας εκτροπής, είδαμε μπροστά μας την κοιλάδα του Ντορντόν. Ο ποταμός έπεσε προς ανατολάς μερικές εκατοντάδες πόδια πιο κάτω και το Chateau Rouffillac κάθισε στην πλαγιά του, ακριβώς πάνω από το κενό, πάνω από την εθνική οδό προς Carlux. Κοιτάζοντας στο χωριό μας, μπορούμε να δούμε τον πύργο της εκκλησίας και, μετά από λίγες εικασίες, εντοπίσαμε το δικό μας σπίτι.

Αλλά δεν είχαμε έρθει εδώ για να κοιτάξουμε έξω από αυτό το βουνό. είχαμε έρθει να το κοιτάξουμε. Αφού πήραμε λίγες φωτογραφίες, ακολουθήσαμε το μονοπάτι στις τελευταίες αυλές, έσπρωξαμε μερικά κλαδιά από το δρόμο μας και πήραμε μια βραχώδη πτώση - και εκεί ήταν, το σπήλαιο που είχαμε ψάξει, το σπήλαιο στο οποίο είχαν κρυφτεί οι ντόπιοι κατά τη διάρκεια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου κάθε φορά που η ναζιστική δραστηριότητα έγινε ιδιαίτερα ζεστή και άσχημη. Το άνοιγμα δεν μπορούσε να δει από κάτω, γιατί ήταν θαμμένο από το θόλο δρυός. Η είσοδος ήταν περίπου 10 πόδια ψηλή, και καθώς βρισκόμασταν στο κενό, η θερμοκρασία έπεσε από 80 βαθμούς Fahrenheit σε ένα υγρό 65 ή έτσι μέσα. Κοιτάξαμε την ανυψωμένη γήινη βεράντα, όπου, όπως μας ειπώθηκε, οι ενοικιαστές του σπηλαίου είχαν βάλει φτέρες ως κρεβάτι. Αναρωτήσαμε αν μαγειρεύονταν μέσα ή έξω, εάν έβλεπαν συχνά τους θύλακες κάτω από την κοιλάδα, εάν τυλίγονταν όλα τα γυάλινα σκεύη και το μέταλλο σε ύφασμα για να αποτρέψουν τα αντανακλαστικά δώρα στους στρατιώτες των ναζί κάτω και αν, ίσως, κρασί και φαγητό, ενώ περίμεναν ότι κάποιοι από τους πιο κακούς ανθρώπους θα κατοικούσαν ποτέ στη Γη για να φύγουν.

Από την άγνωστη περιοχή των σπηλαίων στο λόφο, μπορεί κανείς να κοιτάξει κάτω από τον ποταμό Dordogne, το χωριό St. Julien de Lampon και ακριβώς κάτω από την εθνική οδό Rouffillac, όπου στις 8 Ιουνίου 1944 οι ναζιστές στρατιώτες κλειδωμένοι 16 άτομα σε ένα φούρνο και τους έκαψαν ζωντανούς. Φωτογραφία από τον Roger Bland.

Οι Ναζί, φυσικά, τελικά έφυγαν. Πήγαν βόρεια μετά την Ημέρα Δ για να πολεμήσουν τις συμμαχικές δυνάμεις στην ακτή της Νορμανδίας - αλλά καθώς πήγαν, οι Γερμανοί στρατιώτες διαπράττουν φρικαλεότητες που οι ντόπιοι θυμούνται για επτά δεκαετίες και μετράνε. Στις 8 Ιουνίου 1944, ο Major Adolf Diekmann, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού στο Périgord με το ναζιστικό τάγμα του, σταμάτησε ακριβώς κάτω από το σπήλαιο του οικισμού Rouffilac. Ζήτησε ο ιδιοκτήτης να κάνει τον ίδιο και τους άντρες του μερικές κρέπες. Αρνήθηκε - έτσι η Diekmann την έκαψε και 15 άλλους στο θάνατο στο φούρνο. Η ίδια ομάδα στρατιωτών σκότωσε 99 άτομα την επόμενη μέρα στο Τούλ, και την επόμενη μέρα έκαψαν ζωντανά 642 ακόμη στο Oradour-sur-Glane, συμπεριλαμβανομένων 205 παιδιών. Ο Diekmann σκοτώθηκε στη μάχη πριν να μπορέσει να δικαστεί για εγκλήματα πολέμου.

Φεύγοντας από τέτοια φρίκη, οι άνθρωποι της περιοχής, συμπεριλαμβανομένων των μαχητών της Αντίστασης, ήρθαν σε αυτή την τρύπα στο βουνό.

Στις τοπικές σπηλιές, τα στρώματα της πολεμικής ιστορίας βρίσκονται βαθιά. Μίλησα με έναν άνθρωπο στο χωριό μας, τον Jean Lauvinerie. Τώρα ήταν 86 ετών, ήταν έφηβος κατά τη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής και παρόλο που δεν γνωρίζει το σπήλαιο πάνω από το Rouffillac, μου είπε όταν μιλήσαμε στην κουζίνα του ότι πολλές άλλες τρύπες στο υπόστρωμα γύρω από τον St Julien χρησίμευαν ως σκουπίδια και κρησφύγετα για τους Αγωνιστές της Αντίστασης κατά τη διάρκεια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου. Ο κ. Lauvinerie ήταν πολύ νέος τότε για να πολεμήσει, αλλά έκανε δουλειά ως courier, στέλνοντας μηνύματα στους άνδρες και τις γυναίκες που κρύβονταν στους λόφους. Η Lauvinerie τελικά αναγνωρίστηκε από την κυβέρνηση για τη βοήθειά της κατά τη διάρκεια του πολέμου και μερικά χρόνια μετά την κατάκτηση των Γερμανών, η Lauvinerie αποδέχτηκε ένα τιμητικό βραχίονα, το οποίο διατηρεί ακόμα σε ένα κουτί στο ντουλάπι, στο μικρό σπίτι του και τη γυναίκα του, δίπλα στον χασάπη, απέναντι από την εκκλησία - αλλά αρνήθηκε μια χούφτα μετάλλων.

"Τόσοι άλλοι έκαναν πολύ περισσότερα από μένα στον πόλεμο", είπε. "Σε σύγκριση με αυτούς, δεν άξιζαν μετάλλια."

Μέχρι σήμερα, οι δρόμοι και τα κτίρια του Oradour-sur-Glane παραμένουν σε ερείπια. Οι ναζιστές στρατιώτες σκότωσαν 642 άτομα εδώ στις 10 Ιουνίου 1944, δυο μέρες μετά την εξολόθρευση του παρελθόντος St Julien de Lampon. Φωτογραφία ευγενική προσφορά του χρήστη Flickr Verity Cridland.