Τα "κορίτσια με πάγο" μοιράζονται τις εμπειρίες τους στον τομέα

Σάββατο 12 Αυγούστου 2006: Ημέρα Επτά στο όρος Μπέικερ

"Καλημέρα κυρίες, ήρθε η ώρα να σηκωθείς!" Η Erin Pettit φώναξε χαρούμενα στο κρύο βουνό το πρωί. Η Erin, εκπαιδευτής από το Πανεπιστήμιο του Πόρτλαντ, ήταν ο ηγέτης μας. Τον χαιρέτισε με μια σειρά αχρήστων και μίλησε διαμαρτυρίες. Η Tiffany, επικεφαλής μαγειρέματος της ημέρας, αγωνίστηκε να αποχωρήσει από την υγρή της σκηνή, σέρνοντας την Amy και τη Molly. Απελευθερώθηκε η πόρτα και μια εκρήγνυση ψυχρού αέρα πλήρωσε την ταπεινή μας κατοικία, πολύ για την απογοήτευσή μας. Η μικρή λίμνη από εμάς ήταν παγωμένη σε ένα περίπλοκο διασταυρωμένο μοτίβο και το ρεύμα είχε σταματήσει να ρέει!

Μετά από ένα ζεστό πρωινό με πλιγούρι βρώμης και κακάο, διαλύσαμε το στρατόπεδο γύρω στις 10 π.μ. και κατευθυνθήκαμε προς το Easton Glacier. Αυτή ήταν η τελευταία μας μέρα στον παγετώνα. Περπατήσαμε περίπου 50 πόδια μέχρι το Macalfe Moraine, μια κορυφογραμμή από βραχώδη συντρίμμια που ο παγετώνας άφησε πολλά χρόνια πριν. Κάτω από μας, οι βράχοι κατέρρευσαν και η βλάστηση μειώθηκε. Η Erin λέει ότι αυτά ήταν ενδείξεις ότι ο παγετώνας κάλυψε το έδαφος κάτω από εμάς, πιθανότατα λιγότερο από 100 χρόνια πριν. Μετά από πεζοπορία για περίπου 30 λεπτά, φτάσαμε στο τέλειο μπάλωμα χιόνι στη βάση των τεράστιων κλυστών στην πλευρά του παγετώνα. Οι αγκάθες μας ήταν σφιχτά συνδεδεμένες, μαζί με τις ζουμπές μας, οι οποίες λυγίζονταν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Έχουμε μόλις πάει στον παγετώνα πριν ο Cece Mortenson, ένας οδηγός ορειβασίας, έβλεπε τον επόμενο προορισμό μας να εξερευνήσουμε: μια κρεββάσα ψηλά πάνω από το χιόνι που μόλις άφησε. Όλοι ανέβηκα σιγά-σιγά στην απότομη, παγωμένη, βραχώδη, λασπώδη πλαγιά. Κοίταξα κάτω από την ανοιχτή κρησφύση και μπορούσαμε να δούμε το έδαφος κάτω από τον παγετώνα. Μετά από μια γρήγορη ματιά, κάναμε σιγά-σιγά το δρόμο μας προς τα κάτω χρησιμοποιώντας τις τελειοποιημένες δεξιότητες cramponing μας. Είχαμε περπατήσει μόλις δέκα λεπτά πριν βρεθήκαμε στην επόμενη περιπέτεια μας. Ξαφνικά ο Cece μας είπε να ρίξουμε τα πακέτα μας και να την ακολουθήσουμε. Την είδαμε να εξαφανίζεται σιγά-σιγά σε κάτι που φαινόταν να είναι μια μικρή σπηλιά. Καθώς μπήκαμε πιο μακριά στο σπήλαιο, συνειδητοποιήσαμε το μέγεθός του. Όλοι οι 11 από εμάς ταιριάζουν με άφθονο αγκώνα. Παρά τη βραδέως σταλαγμένη λάσπη, καταφέραμε να τραβήξουμε φωτογραφίες και ακόμη και να παρατηρήσουμε το τεράστιο ογκόλιθο που είχε σκαλίσει τη σπηλιά καθώς ο παγετώνας έρευε πάνω του και άφηνε ένα χάσμα ανάμεσα στον παγετώνα και τους βράχους κάτω από αυτό. Η κορυφή της σπηλιάς ήταν λεία και μεγαλοπρεπή μπλε, επειδή μια ένδειξη φωτός έρχεται από τον πάγο από τον ήλιο. Όλοι βγήκαμε έξω από το σπήλαιο που στάζει με λάσπη, αλλά με χαρούμενα χαμόγελα στα πρόσωπά μας!

Μετά το γεύμα, χωρίσαμε τις ομάδες μας για να ελέγξουμε τα πειράματα που ξεκινήσαμε την Τετάρτη. Η ομάδα GPS αποτίμησε εκ νέου τις θέσεις των σημαιών για να δει πόσο ο παγετώνας είχε μετακινηθεί τις τελευταίες τέσσερις ημέρες και η ομάδα ροής μέτρησε την ταχύτητα και την ποσότητα του νερού που ρέει κάτω από τις ροές επιφάνειας διαφορετικού μεγέθους. Η ομάδα ροών έβγαλε επίσης φωτογραφίες από τα ρεύματά τους για να συγκριθεί με άλλες φωτογραφίες που είχαν τραβήξει νωρίτερα εκείνη την εβδομάδα. Αυτό θα μας έλεγε πόσο άλλαξε την εποχή που ήμασταν εδώ. Όταν όλοι τελείωσαν, χωρίσαμε σε νέες ομάδες για να υπολογίσουμε πόσο νερό ρέει στα πολλά μικρά ρέματα πάνω από τον παγετώνα σε σύγκριση με εκείνα κάτω από τον παγετώνα. Μια ομάδα μέτρησε όλα τα ρέματα σε όλο τον παγετώνα και τα ταξινόμησε σε τρία σύνολα ροών: μεγάλα, μεσαία ή μικρά.

(Εικονογράφηση του Stephen Rountree) Το κάτω μέρος του παγετώνα είναι συμπαγής πάγος και, όπως διαπίστωσε η Diana Diaz, 16 ετών, και η Brittney Wyatt, 15, μπορούν να αναρριχηθούν μόνο με τη χρήση αγκάθων. (Φωτογραφία από Erin Pettit) Το φως που λάμπει μέσα από τον πάγο μετατρέπει την οροφή ενός σπηλαίου (παραπάνω, Amy Rarig, ηλικία 17 ετών) σε ένα καταπληκτικό μπλε χρώμα. (Φωτογραφία από Erin Pettit) Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: μία καταγεγραμμένη κίνηση του παγετώνα και η άλλη (παραπάνω) μέτρησαν το μέγεθος, το σχήμα και τη ροή του ρέοντος νερού με την παρακολούθηση ενός αντικειμένου (σε μια περίπτωση, το καπάκι ενός σωλήνα του balm για τα χείλη) παρελθόντες δείκτες που οδηγούνται στο χιόνι. (Φωτογραφία από Erin Pettit) Με την κορυφή του Glacier να φτάνει στην άκρη (στην άκρα δεξιά), το ετήσιο πετρώμα μετεωριτών Perseid έδωσε στα κορίτσια μια εκθαμβωτική έκθεση φωτός την τελευταία νύχτα τους στο στρατόπεδο. (Φωτογραφία από Erin Pettit)

Στο δρόμο πίσω στη μέση του παγετώνα, ο Cece μας οδήγησε για να δει μερικές μεγαλύτερες πτυχές. Κατά μήκος της διαδρομής, βρήκαμε σκουλήκια πάγου που ζουν σε φύκια που αναπτύσσονται στο χιόνι που έχει κολλήσει στους πάγους των κροσσών. Τα σκουλήκια πάγου είναι μόνο ένα μέρος του οικοσυστήματος του παγετώνα. είδαμε επίσης αράχνες, ακρίδες και άλλα έντομα, καθώς και πουλιά όπως το Rosy Finch που τρώνε τα σκουλήκια πάγου και τα άλλα σφάλματα που κρέμονται στον παγετώνα.

Η άλλη ομάδα συνεργάστηκε με την Erin για να μετρήσει το πλάτος και το βάθος των μικρών, μεσαίων και μεγάλων ρευμάτων και την ταχύτητα της ροής του νερού τους. Αυτό ήταν πιο εύκολο να αναφερθεί παρά να γίνει. Για να μετρήσει την ταχύτητα, η ομάδα έπρεπε να ρίξει ένα μικρό αντικείμενο στο ρεύμα σε ένα συγκεκριμένο σημείο, να ξεκινήσει ένα χρονόμετρο και να σταματήσει το χρονοδιάγραμμα όταν πέρασε άλλο σημείο. Δεν μπορούσαμε να βρούμε ένα αντικείμενο που να ήταν κατάλληλο για τη δουλειά. Προσπαθήσαμε να χρησιμοποιήσουμε ένα φύλλο που έχει κολλήσει σε κρυστάλλους πάγου στο κάτω μέρος του ρέματος. Άλλα φυσικά υπολείμματα ήταν επίσης απογοητευτικά. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήσαμε ένα μολύβι - το οποίο λειτούργησε καλά, αλλά μόνο σε ένα μεσαίο και μεγάλο ρεύμα, και έπρεπε να σιγουρευτούμε ότι δεν το χάσαμε στα κατάντη. Αλλά η ροή νερού του μικρού ρεύματος ήταν πολύ αδύναμη, με πολλούς κρυστάλλους πάγου, καθιστώντας δύσκολη την απόκτηση οποιουδήποτε αντικειμένου να κινείται αδιάκοπα κάτω από το ρέμα. Η Tiffany τελικά αποφάσισε να "επανασχεδιάσει" το ρεύμα βράχοντας μαζικά σε αυτό με το τσεκούρι του πάγου. Μετά από μια μακρά προσπάθεια, ο πυθμένας του ρέματος ήταν απόλυτα ομαλός. Η ομάδα αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το καπάκι της Tiffany's ChapStick, το οποίο ήταν ιδανικό για το ρέμα.

Δεν υπάρχει τίποτα πιο συναρπαστικό από το χτύπημα κάτω από την πλευρά ενός παγετώνα σε σφοδρότητα ταχύτητα μετά από ένα κατσίκι βουνό-αλλιώς γνωστό ως Cece! Οι περισσότεροι από εμάς την ακολουθήσαμε και την Erin για να εξερευνήσουμε περαιτέρω τον παγετώνα. Η Sarah Fortner, ένας από τους εκπαιδευτές μας, ο οποίος ήταν από το Πανεπιστήμιο του Οχάιο, οδήγησε ένα άλλο πλήρωμα πίσω στο στρατόπεδο για να εντοπίσει περισσότερα αλπικά φυτά και να μάθει τα κόλπα τους για να ζουν σε ένα κρύο, εκτεθειμένο περιβάλλον. Εννέα ζεύγη αγκάθων αντέδρασαν σε όλη την παγετώδη κοιλάδα. Περπατήσαμε μέσα από τις ρωγμές που καλύπτονταν από λάσπη και βράχους. Διασχίσαμε μια ιδιαίτερα δύσκολη πτυχή και ο Cece συνέδεσε ένα σχοινί στις ζωνες μας για να μας βοηθήσει να σκαρφαλώσουμε με ασφάλεια μέσα από την κρησφύρηση.

Αρχίσαμε να ανεβαίνουμε στο βουνό μακρύτερα μετά από μια ώρα εξερεύνησης του χαμηλότερου παγετώνα. Πήραμε μια μάλλον κυκλική διαδρομή προς τα πάνω, επειδή πολλές κρησφύγετες κρύβονταν κάτω από τα μπαλώματα του χιονιού. Αυτό έγινε αρκετά ενοχλητικό, γι 'αυτό αποφασίσαμε να σκαρφαλώσουμε μια πιο άμεση διαδρομή χρησιμοποιώντας τις ιμάντες μας. Περνούσαμε και έπειτα πέρασε τον παγετώνα για να πάρουμε όλες τις παλιές σημαίες μας από μια πτώση στην ομίχλη δύο ημέρες νωρίτερα.

Μόλις βγήκαμε από τον παγετώνα, βγήκαμε από τις κάλτσες μας και κατευθυνθήκαμε προς τη Metcalfe Moraine, συνεχώς κοιτάζοντας πίσω στο πανέμορφο παγετώνα που γνωρίσαμε. Στην κορυφή της ορεινής ήταν η πρώτη θέση που είδαμε στον παγετώνα μας. Θα μπορούσαμε να δούμε το στρατόπεδο μας 50 πόδια πιο κάτω από την άλλη πλευρά της ορεινής, και ελάβαμε με τη Σάρα, τη Σαμπρίνα και την Κέιτ, ελπίζοντας ότι αυτό θα τους ώθησε να αρχίσουν να βράζουν νερό για δείπνο. Στη συνέχεια ξεκινήσαμε την αξιοπρεπή μας και, 20 λεπτά αργότερα, φτάσαμε στο υπέροχο μικρό μας περιβάλλον.

Εκείνο το βράδυ, η συνομιλία μας συχνά διακόπτεται από αερόφια όταν είδαμε τους καταπληκτικούς μετεωρίτες να γυρίζουν στον ουρανό. Ήμασταν τυχεροί που ήμασταν εκεί για το Περσέιντ μετεωρίτη. Τα περισσότερα κορίτσια κοιμήθηκαν στις σκηνές τους, αλλά η Brittney, η Diana, η Tiffany και η Kelsi έμειναν έξω με την Erin και την Cece. Ήθελαν να παρακολουθήσουν τα αστέρια γυρίσματα καθώς κοιμήθηκαν. Ήταν καταπληκτικό.

Η φοιτητής Tiffany Riesenberg μετρά την ταχύτητα της ροής ενός ρεύματος